ZARZĄDZENIE NR 2/2012
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli
z dnia 2 kwietnia 2012 roku
w sprawie ustalenia
Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli
Na podstawie § 8 Statutu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli, stanowiący załącznik do uchwały nr LX/344/10 Rady Miejskiej w Dukli z dnia 29 października 2010 r w sprawie nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Dukli
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli zarządza, co następuje:
§1
Ustala Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia
§2
Regulamin organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza Dukli .
Załącznik do Zarządzenia nr 2/2012
Dyrektora MOSiR-u z dnia 2 kwietnia 2012 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIEJSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJ
W DUKLI
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ l
1. Regulamin organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli zwanego dalej MOSiR- em określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania jednostki
2. MOSiR jest samodzielną jednostką organizacyjną Gminy Dukla i działa na podstawie:
1) uchwały Nr LX/343/10 Rady Miejskiej z dnia 29 października w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli
2) statutu MOSiR-u nadanego uchwałą Nr LX/344/10 z dnia 29 października 2010
3) niniejszego regulaminu,
4) oraz innych przepisów prawa
§2
Siedziba MOSiR-u znajduj się w miejscowości Dukla przy ul. Armii Krajowej 1a.
§3
MOSiR używa symbolu: oraz logo określonych załącznikiem do niniejszego regulaminu.
§ 4
1. Działalność finansową MOSiR-u prowadzona jest w formie jednostki budżetowej.
2. Działalność finansowana jest z budżetu Gminy Dukla.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MOSiR-u
§5
W skład MOSiR-u wchodzą następując stanowiska pracy:
1. Dyrektor
2. Główny księgowy : (½ etatu)
3. Pracownicy zaplecza sportowego : (1 etat)
4. Instruktor: (3 etaty)
5. Konserwator :(1 etat)
5. Pracownik obsługi (sprzątaczka) : (3 etaty)
Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego
Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli
Logo Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dukli

§6
1. Działalnością MOSiR-u kieruje dyrektor.
2. Dyrektor w szczególności;
1) kieruje działalnością i reprezentuje MOSiR na zewnątrz,
2) ustala program imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie Gminy (współzawodnictwo dzieci i młodzieży szkół gimnazjalnych i podstawowych itp.)
3) opracowuje roczny plan finansowy jednostki,
4) prowadzi bieżącą kontrolę i analizę okresową wykorzystania i wpływu środków
finansowych kierowanej jednostki ,
5) sprawuje funkcję pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy
6) współdziała z jednostkami państwowymi samorządowymi, organizacjami
pozarządowymi i podmiotami gospodarczymi w zakresie działalności sportowo- rekreacyjnej,
7) zapewnia skuteczną kontrolę realizacji ustalonych zadań i przestrzegania prawa,
8) dba o należyte załatwianie spraw oraz efektywność i dyscyplinę pracy,
9) wykonuje inne zadania przewidziane dla kierownika jednostki i odpowiada za całokształt jej działalności.
3. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje osoba imiennie upoważniona, która
przejmuje wszystkie zadania i kompetencje dyrektora.
§7
Dyrektor MOSiR-u realizuje swoje zadania w ramach obowiązujących przepisów i
regulaminów wewnętrznych oraz posiadanych środków
§ 8
Do zadań głównego księgowego należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki ,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi ,
3) dokonywanie wstępnej kontroli,
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i
finansowych,
4) opracowywanie projektu rocznego planu finansowego jednostki,
5) naliczanie wynagrodzeń, składek ZUS i innych obciążeń finansowych,
6) sporządzanie deklaracji podatkowych dla pracowników i zleceniobiorców,
7) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej, statystycznej,
8) obsługa komputerowego programu kadrowo - płacowego, finansowo - księgowego,
9) prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków jednostki,
10) prowadzenie spraw kadrowych,
11) innych zadań zaleconych przez dyrektora
§9
Do zadań stanowiska konserwatora należy w szczególności:
l) codzienny przegląd pomieszczeń,
2) przechowywanie kluczy od wszystkich pomieszczeń,
3) przechowywanie i udostępnianie ćwiczącym kluczy od szatni i natrysków,
4) udostępnianie ćwiczącym pomieszczeń hali zgodnie z otrzymanym grafikiem,
5) kontrola czasu prowadzenia zajęć przez poszczególne grupy,
6) prowadzenie drobnych napraw i remontów,
7) utrzymanie czystości w budynku hali i terenów do niej przyległych,
8) prace porządkowe na obiektach MOSiR-u,
9) obsługa kotłów c.o.
a) przed rozpoczęciem czynności palacza sprawdzić prawidłowość armatur i stan pieców,
b) w przypadku stwierdzenia usterek lub awarii pracy kotłów lub instalacji c.o. natychmiast powiadomić przełożonego/pracodawcę
10)po zakończeniu sezonu grzewczego należy zakonserwować i zabezpieczyć piece na okres lata
11) zabezpieczyć instalację c.o przed zniszczeniem w okresie lata.
§ 10
Do zadań stanowiska; pracownik zaplecza sportowego należy w szczególności:
1) przygotowywanie obiektów do sezonu i zabezpieczenie obiektów po zakończonym
sezonie oraz utrzymanie terenów,
2) opracowywanie projektów regulaminów korzystania z obiektów zarządzanych przez MOSiR i egzekwowanie ich przestrzegania,
3) projektowanie i przygotowywanie umów dotyczących korzystania z obiektów
zarządzanych przez MOSiR i urządzeń przez niego posiadanych oraz przestrzeganie
realizacji tych umów,
4) projektowanie harmonogramów udostępniania obiektów sportowo-rekreacyjnych
zarządzanych przez MOSiR i ewidencjonowanie realizacji tych harmonogramów,
5) dbanie o należyty stan techniczny budynków, budowli, maszyn i urządzeń
zarządzanych przez MOSiR,
6) dbałość o należyte zabezpieczenie i ochronę mienia przed kradzieżą i zniszczeniem,
7) dbałość o porządek i estetykę obiektów,
8) organizowanie imprez MOSiR-u (własnych) i zleconych,
9) nadzór nad grupami korzystającymi z obiektów sportowych,
10) innych zadań zleconych przez dyrektora,
§11
Do zadań stanowiska; instruktor należy w szczególności:
1) prowadzenie zajęć w sekcjach sportowych w zależności od posiadanych kwalifikacji , uprawnień,
2) przygotowywanie obiektów do sezonu i zabezpieczenie obiektów po zakończonym sezonie oraz utrzymanie terenów,
3) opracowywanie projektów regulaminów korzystania z obiektów zarządzanych przez MOSiR i egzekwowanie ich przestrzegania,
4) projektowanie i przygotowywanie umów dotyczących korzystania z obiektów
zarządzanych przez MOSiR i urządzeń przez niego posiadanych oraz przestrzeganie
realizacji tych umów,
5) projektowanie harmonogramów udostępniania obiektów sportowo-rekreacyjnych
zarządzanych przez MOSiR i ewidencjonowanie realizacji tych harmonogramów,
6) dbanie o należyty stan techniczny budynków, budowli, maszyn i urządzeń
zarządzanych przez MOSiR,
7) dbałość o należyte zabezpieczenie i ochronę mienia przed kradzieżą i zniszczeniem.
8) dbałość o porządek i estetykę obiektów,
9) organizowanie imprez MOSiR-u (własnych) i zleconych,
10) nadzór nad grupami korzystającymi z obiektów sportowych,
11) inne zadania zlecone przez dyrektora,
§12
Do zadań stanowiska sprzątaczka należy w szczególności:
1) utrzymanie w czystości porządku pomieszczeń w budynku hali sportowej.
2) utrzymywanie w czystości i dbanie o estetyczny wyglądu terenów MOSiR-u,
3) ścisłe przestrzeganie norm zużycia środków czystości i powierzonego sprzętu,
4) używanie powierzonych narzędzi pracy zgodnie z instrukcją,
5) otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych w zależności od potrzeb,
6) po sprzątnięciu należy sprawdzić zabezpieczenie okien, kranów, drzwi, wygasić oświetlenie,
7) zauważone uszkodzenia sprzętu i urządzeń zgłaszać konserwatorowi,
8) codzienne przeprowadzenie dezynfekcji urządzeń sanitarno - higienicznych.
9) inne zadania zleconych przez dyrektora.
§ 13
Zakresy zadań wspólne dla wszystkich stanowisk:
1) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia
właściwej i terminowej realizacji zadań,
2) organizowanie wykonania zarządzeń i poleceń Dyrektora.
3) współdziałanie z jednostkami państwowymi, samorządowymi, organizacjami
pozarządowymi i innymi podmiotami gospodarczymi.
4) ochrona tajemnicy państwowej i służbowej.
5) organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony
przeciwpożarowej i BHP.
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
7) przestrzeganie dyscypliny pracy.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA I CZAS PRACY W MOSiR
§ 14
1. Praca w MOSiR odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Czas pracy jest zgodny z normami . 8 godzin na dobę, przeciętnie 40 godzin tygodniowo.
3. Czas pracy pracowników zatrudnionych w dozorze mienia może być wydłużony do 12
godzin na dobę, przy wprowadzeniu równoważnego czasu pracy w oparciu o art. 129 § 1 Kodeksu Pracy.
ROZDZIAŁ IV
ZASADY PODPISYWANIA PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH,
DECYZJI I AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 15
1) Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych MOSiR-u podpisują;
a) dyrektor
b) główny księgowy
2) Szczegółowe zasady podpisania i obiegu dokumentów księgowych zostały ustalone Instrukcją Obiegu Dokumentów.
3) Dyrektor MOSiR-u podpisuje dokumenty i podejmuje rozstrzygnięcia zgodnie z właściwością rzeczową i miejscową.
4) Osoba imiennie upoważniona przez dyrektora podpisuje dokumenty w zastępstwie dyrektora w zakresie realizowanym przez siebie spraw.
5) W sprawie obiegu korespondencji stosuje się instrukcję kancelaryjną, a ponadto korespondencja wpływająca do MOSiR-u jest niezwłocznie rejestrowana poprzez:
a) ostemplowanie korespondencji pieczęcią wpływu z oznaczeniem daty,
b) wpisanie do rejestru korespondencji pod kolejnym numerem.
6) Korespondencja zawierająca imię i nazwisko adresata kierowana jest do adresata.
7) Przesyłki wartościowe przekazuje się właściwemu adresatowi za pokwitowaniem.
§ 16
l. Ostemplowana korespondencja przekazywana jest Dyrektorowi . W razie nieobecności Dyrektora przekazywana jest do osoby go zastępującej.
2. Po zadekretowaniu przez dyrektora korespondencja kierowana jest do poszczególnych stanowisk.
§ 17
1. Przynoszenie , zanoszenie i odbiór korespondencji na i z poczty wykonują upoważnione przez dyrektora osoby.
2. Korespondencja wysyłana w danym dniu winna być złożona w MOSiR-ze do godziny 16.00 (pokój socjalny).
§ 18
l. Wszystkie pisma podpisuje Dyrektor.
2. Pracownicy opracowują pisma, parafują je swoimi inicjałami imienia i nazwiska z lewej
strony pod tekstem.
§ 19
Stosowania pieczęci nagłówkowych i pieczęci podpisowych regulują odrębne przepisy.
ROZDZIAŁ V
ZASADY I TRYB ROZPATRYWANIA
I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW INTERESANTÓW
§ 20
l. Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy czwartek od godz. 8.00 do 1200 .
2. Informacje o godzinach przyjęć interesantów umieszczono w widocznym miejscu, w siedzibie MOSiR-u.
§ 21
1. Skargi i wnioski wpływające do MOSiR podlegają wpisowi do rejestru..
§ 22
1. Merytoryczne rozpatrywanie skarg i wniosków należy rzeczowo do właściwego stanowiska ze względu na przedmiot wniesionej sprawy.
2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje dyrektor.
3. Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane i załatwiane niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty wpływu.
4. Odpowiedź negatywna na skargę musi zawierać uzasadnienie.
ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
1. Dyrektor MOSiR-u ma obowiązek zapoznać pracowników z treścią Regulaminu
w terminie jednego miesiąca od daty wejścia w życie oraz w tym samym
terminie zapoznać nowo przyjętych pracowników.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.